Laatste bericht? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bernadette - WaarBenJij.nu Laatste bericht? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Bernadette - WaarBenJij.nu

Laatste bericht?

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

07 Juni 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Eerlijk gezegd dacht ik dat het laatste dat ik zou schrijven over de tempels zou gaan. Maar toch valt er over Sihanoukville ook een beetje te schrijven. De eerste dag ben ik naar een restaurant gegaan dat Starfish Bakery heet. Het assortiment is hier minder uitgebreid en het is erg duur. Maar als je weet dat het geld bedoelt is om de minder bedeelden in deze wereld te helpen en daarvoor vele projecten heeft, dan is dat niet erg. Er werken dan ook alleen maar gehandicapten die leders niet aan de slag kunnen. Voor degenen die geïnteresseerd zijn: www.starfishcambodia.org.
’s Middags ben ik bij Vicoria Beach gaan kijken. Hier zouden de meeste backpackers zich bevinden. Het strand moest je met een lichtje zoeken, zo smal was het. Toen ik eindelijk bij een strandtent kwam, zat daar een stel dat ook bij mij in de bus gezeten had. We raakten aan de praat en ze vroegen of ik zin had om samen met hen te eten. Tot zover weinig interessant. Het bijzondere was het restaurant. Ik geloof dat het zoiets heet als de slangenkuil. Het laat zich raen welke dieren hier in overvloed zijn. Overal staan kooien. Zelfs in de tafels zitten slangen. Behalve slangen hebben ze ook krokodillen, vogels, waaronder papagaaien en ik geloof parkieten, vissen en gremlins. Die zijn zo schattig. Maar dat weten jullie natuurlijk al, want je hebt allemaal de film gezien. Zonder gekheid, ik weet niet hoe ze heten, maar ze lijken verdacht veel op de gremlins uit de film. Ik weet zeker dat ze deze dieren gebuikt hebben. Je houdt je hoofd scheef naar een kant en ze copiëren je. Je doet het naar de andere kant en wordt weer gecopieerd. Misschien kan ik ze meenemen als huisdier. 
De bedoeling is dat ik deze laatste week verder alleen maar aan het strand doorbreng. Tenzij ik nog iets onverwachts meemaak dat de moeite van het vertellen waard is, is dit waarschijnlijk het laatste dat ik schrijf. Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten en hoop jullie snel te zien.

• 07 Juni 2007 - 17:42

Margriet:

Lieve Bernadette,

Ja, ik heb een jaar lang genoten van je verhalen! Ongelooflijk wat je allemaal hebt meegemaakt en wat gaat zo'n jaar snel, of niet? Hopelijk zien we je spoedig langs komen. Geniet eerst nog even van je weekje aan het strand.

Groeten,
    Margriet

• 09 Juni 2007 - 22:03

Thea :

Geniet nog van je laatste week, maar misschien word het toch nog wel wat anders dan alleen strand. Goede reis terug en tot ziens.

• 14 Juni 2007 - 20:44

Hermien Van Soest:

Hoi Bernadette,

Je komt dus terug! Wat heb je het lang volgehouden. Ben je tevreden en gelukkig?

Groetjes,

Hermien