Snorkelen - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Bernadette - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Bernadette - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

20 Mei 2007 | Vietnam, Nha Trang

Vandaag moest ik me al om 20 over 7 melden. maar erg was dat niet, want om 5 uur was ik al (spontaan) wakker om de zonsopgang vanuit mijn hotelkamer te fotograferen prachtig!
Ik wilde eerst een broodje voor mijn ontbijt bij een straatstal kopen. Ik vroeg de verkoopster of het vers was en zij bleef zeggen dat het warm was. Na een hap bleek het broodje tien dagen oud en ben ik weggelopen. Gelukkig vond ik ergens anders wel vers brood.
Daarna ben ik dus gaan snorkelen. We gingen op een prachtige boot naar een beschermd natuurgebied. Daar hebben we op twee plekken gedoken en gesnorkeld, dat laatste dus voor mij. Ze hebben hier prachtige vissen, maar vraag me niet wat ik gezien heb.
Toen ik het idee had dat er ongeveer een uur opzat, voelde ik geprik tussen mijn neus en lippen. Heel vreemd. Op de boot hoorde ik dat dat een soort plankton is dat je graag op die plek lastig valt. Soms zit het ook op je huid, maar hier was niet prettig. Alhoewel het irritant is, gaat het ook weer snel weg en is niet echt pijnlijk. Misschien dat een van de duikers onder mijn lezers het herkent?
Nadat we ook nog op een andere plek hadden gedoken en gesnorkeld, gingen we weer terug naar het vasteland. Daar was ons nog een lunch beloofd. Ik had duidelijk aangegeven vegetarier te zijn. Maar het enige dat ze voor me hadden was tofu en ei, met rijst uiteraard. In mijn ogen niet echt een lunch. Dus ben ik maar ergens anders gaan eten.
De middag heb ik lekker lezend in een restaurant met zwembad doorgebracht. De ligstoelen bleken er niet bij inbegrepen. Tot het bewolkt werd was het op het strand te heet. En het regent trouwens ook nog steeds niet.

  • 20 Mei 2007 - 19:46

    Trijntje:

    Duiker Lourens herkent het niet zo een twee drie, maar heeft nog nooit daar gedoken. De locatie onder je neus komt misschien doordat je daar met snorkelen een plooi trekt en die plankton daar misschien tussen blijft zitten en wat irriteert?

  • 25 Mei 2007 - 18:28

    Thea:

    Zoals de verkoopster zei het brrod was misschien wel warm, (opgepiept) dan zei ze dus ook niet dat het vers was. Met snorkelen zie je echt heel veel he, wij hebben dat op Zanzibar gedaan, daar zwommen ook zeeschildpadden ,komen die daar ook voor?

  • 26 Mei 2007 - 06:55

    Bernadette:

    Ja, zeeschildpadden komen hierook voor. Maar je ziet ze bijna nooit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernadette

Sitting on top of the world. Reizen door Azie, te weten Tibet, Nepal, India, Myanmar (Birma), Laos, Vietnam en Cambodia.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 82588

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 08 Januari 2016

Het leven op de Dominicaanse Republiek

08 December 2012 - 05 Januari 2013

Sitting on top of the world, again

21 Juni 2006 - 22 Juni 2007

Mijn eerste reis; Sitting on top of the world

Landen bezocht: