De ontmoeting - Reisverslag uit Lima, Peru van Bernadette - WaarBenJij.nu De ontmoeting - Reisverslag uit Lima, Peru van Bernadette - WaarBenJij.nu

De ontmoeting

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

12 December 2012 | Peru, Lima

Vandaag is de groepsreis begonnen. Vanmorgen eerst ingepakt en een taxi naar het hostel genomen waar de groepsreis start. Ik was er al voor tienen (nog steeds niet helemaal ingesteld op de tijd hier, dus nog steeds vroeg wakker), maar mocht nog niet inchecken. Dus ik ben maar wat gaan rondlopen. Om 12 uur terug, maar mocht er nog steeds niet in. Vlak ervoor had ik ergens gevraagd hoeveel het was om mijn wenkbrauwen te doen en dus heb ik die in tussentijd maar laten doen. Ze doen het met een draad (net als in Azië) en dat was erg pijnlijk. Je moet zelf je ogen dichthouden, geen ervaring die ik kan aanraden. Ik heb gelijk gevraagd hoeveel eht was om mijn haren te laten knippen en dat was 15 soles). Had ik al gezegd dat er 4 soles in 10 dollar zitten. Nadat ik ingecheckt was en een paar mensen van de groep ontmoet had, ben ik ten noorden van de rivier gaan lopen die Lima zijn naam gegeven heeft, in de wijk Rimac. De kapper daar kostte maar 5 soles en dus heb ik mijn haar daar laten knippen. Toen ik zei dat ze er veel af knipte (bijna 10 cm), zeid de kapster dat het maar een beetje was. Pas terug in het hostel zag ik dat het echt veel was en niet meer op een lengte. Kan ik weer opnieuw beginnen...
Nadat ik bij de kapper geweest was, ben ik verder Rimac ingelopen. Het is een wijk waar veel gekleurde huizen tegen een berg staan die niet erg goed onderhouden zijn, en dat is een understatement. Dus toen ik tweemaal gewaarschuwd was dat het gevaarlijk was, ben ik maar teruggelopen naar de veilige kant van de rivier.
In de hotelkamer was ondertussen een ander groeplid gearriveerd, Chistien, waar ik de kamer mee deel. Er zouden nog twee mensen moeten komen (terwijl er maar drie bedden in de kamer staan), maar twee hebben er afgezegd. Ondertussen hebben we weer iemand erbij gekregen.
Om 6 uur was er een bijeenkomst gepland. Tot dan toe had ik alleen Engelssprekenden ontmoet. Thuis had ik een paar mensen gezegd dat ik hoopte dat er geen andere Nederlanders bij zouden zijn, omdat ik die het hele jaar al zie. Maar ik had niet verwacht dat ik de enige zou zijn die niet als moedertaal Engels heeft. De landen zijn wel verschillend, we hebben Britten, Australiërs, Kiwi´s en een stel uit Canada. Dus in plaats van Spaans, heb ik nu de hele avond Engels gesproken.
Morgen vroeg vertrekken we met een truck. En als je het B-woord gebruikt (bus), dan moet je een groene onderbroek aan. Dat moet ik dus ten allen tijde moeten zien te vermijden. Ik moet er niet aan denken voor gek te lopen.

  • 12 December 2012 - 12:01

    Christien:

    Hoi Bernadette,

    Leuk om je weer te volgen op je reis, benieuwd wat je allemaal verder nog gaat meemaken....
    Liefs, Christien.

  • 13 December 2012 - 20:54

    Ria:

    hoi,leuk dat je een web log hebt,
    ik kan het nog een paar dagen lrezen ,liefs Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Bernadette

Sitting on top of the world. Reizen door Azie, te weten Tibet, Nepal, India, Myanmar (Birma), Laos, Vietnam en Cambodia.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 82576

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 08 Januari 2016

Het leven op de Dominicaanse Republiek

08 December 2012 - 05 Januari 2013

Sitting on top of the world, again

21 Juni 2006 - 22 Juni 2007

Mijn eerste reis; Sitting on top of the world

Landen bezocht: